Ефективність оволодіння практичною навичкою на муляжі колінного суглоба оригінальної конструкції
ARTICLE PDF

Ключові слова

колінний суглоб
3D-моделювання
муляж
симуляційне навчання

Як цитувати

Сулима, В., Омельчук, В., Кузь, У., Омельчук, І., Федоркевич, С., Менюк, В., & Дубас , В. (2024). Ефективність оволодіння практичною навичкою на муляжі колінного суглоба оригінальної конструкції. TERRA ORTHOPAEDICA, (2(121), 31-38. https://doi.org/10.37647/2786-7595-2024-121-2-31-38

Анотація

Резюме. Актуальність. Симуляційне навчання практичним навичкам лікарів-інтернів зі спеціальності Ортопедія і травматологія суттєво покращує рівень підготовки майбутніх лікарів та дозволяє уникнути можливих тактичних і технічних помилок в діагностиці та лікуванні пацієнтів.

Мета дослідження: Розробити, виготовити, впровадити в навчальний процес та проаналізувати ефективність застосування муляжу колінного суглоба при відпрацюванні симуляційної навички – пункції.

Матеріали та методи. Муляж колінного суглоба, виготовлений методом 3D-моделювання на програмному забезпеченні Fusion 360 за допомогою технології FDM-друку на принтері Teva Tarantula Pro та слайсері Cura з доданою вставною ємністю-резервуаром та можливістю її багаторазового заповнення імітаторами різних рідин. Реалістичність моделі досягли відтвореними м’якими тканинами. Муляж фіксовано на двох плоских опорах під стегновим та колінним сегментами з шарніром, що забезпечує можливість рухів в суглобі під різними кутами. Ефективність застосування муляжу колінного суглоба вивчили за участю 30 лікарів-інтернів поділених на дві групи: І – 15 осіб, які проводили тренування на муляжі з початку 2-го року навчання, ІІ – 15 лікарів-інтернів, які проводили тренування з початку 1-го року навчання. Результати ефективності практично-орієнтованого навчання проаналізували за результатами OSCI, де навички виконували на муляжі.

Результати. Середній бал складав 3,9±2,7 і 4,8±2,8 у І та ІІ групі відповідно при максимально можливому результаті 5,5; що вказує на ефективність симуляційного навчання з допомогою виготовленого муляжу колінного суглоба. В дослідженні приймала участь невелика кількість учасників, тому достовірної різниці результатів навчання між групами порівняння не встановили (p=0,09492).

Висновки. Застосування повторюваного симуляційного відпрацювання практичної навички на муляжі дозволяє ефективно проводити навчання, а також виявляти лікарів-інтернів, які недостатньо засвоїли техніку проведення маніпуляцій на колінному суглобі. Симуляційне навчання дозволяє уникнути потенційних помилок при виконанні маніпуляції, запобігти ускладнень в лікуванні пацієнтів з патологією колінного суглоба.

https://doi.org/10.37647/2786-7595-2024-121-2-31-38
ARTICLE PDF

Посилання

Armenia S, Thangamathesvaran L, Caine AD, King N, Kunac A, Merchant AM. The Role of High-Fidelity Team-Based Simulation in Acute Care Settings: A Systematic Review. Surg J (N Y). 2018;4(3):e136-e151. Published 2018 Aug 13. doi:10.1055/s-0038-1667315

Ruder JA, Turvey B, Hsu JR, Scannell BP. Effectiveness of a Low-Cost Drilling Module in Orthopaedic Surgical Simulation. J Surg Educ. 2017;74(3):471-476. doi:10.1016/j.jsurg.2016.10.010

Lopez G, Wright R, Martin D, Jung J, Bracey D, Gupta R. A cost-effective junior resident training and assessment simulator for orthopaedic surgical skills via fundamentals of orthopaedic surgery: AAOS exhibit selection. J Bone Joint Surg Am. 2015;97(8):659-666. doi:10.2106/JBJS.N.01269

Bartlett JD, Lawrence JE, Stewart ME, Nakano N, Khanduja V. Does virtual reality simulation have a role in training trauma and orthopaedic surgeons?. Bone Joint J. 2018;100-B(5):559-565. doi:10.1302/0301-620X.100B5.BJJ-2017-1439

Zamani N, Pourkand A, Salas C, Mercer DM, Grow D. A Novel Approach for Assessing and Training the Drilling Skills of Orthopaedic Surgeons. J Bone Joint Surg Am. 2019;101(16):e82. doi:10.2106/JBJS.18.00905

Agyeman KD, Summers SH, Massel DH, Mouhanna J, Aiyer A, Dodds SD. Innovation in Orthopaedic Surgery Education: Novel Tools for Modern Times. J Am Acad Orthop Surg. 2020;28(18):e782-e792. doi:10.5435/JAAOS-D-19-00411

Meyer-Szary J, Luis MS, Mikulski S, Patel A, Schulz F, Tretiakow D, Fercho J, Jaguszewska K, Frankiewicz M, Pawłowska E, Targoński R, Szarpak Ł, Dądela K, Sabiniewicz R, Kwiatkowska J. The Role of 3D Printing in Planning Complex Medical Procedures and Training of Medical Professionals-Cross-Sectional Multispecialty Review. Int J Environ Res Public Health. 2022;19(6):3331. Published 2022 Mar 11. doi:10.3390/ijerph19063331

Ganguli A, Pagan-Diaz GJ, Grant L, Cvetkovic C, Bramlet M, Vozenilek J, Kesavadas T, Bashir R. 3D printing for preoperative planning and surgical training: a review. Biomedical Microdevices. 2018 Aug;20(3):65. DOI: 10.1007/s10544-018-0301-9. PMID: 30078059.

Alemayehu DG, Zhang Z, Tahir E, Gateau D, Zhang DF, Ma X. Preoperative Planning Using 3D Printing Technology in Orthopedic Surgery. Biomed Res Int. 2021;2021:7940242. Published 2021 Oct 12. doi:10.1155/2021/7940242

Cabinet of Ministers of Ukraine. On the approval of exemplary internship training programs in the specialty "Orthopaedics and Traumatology". Order of the Ministry of Health of Ukraine (order in Ukraine. [Internet]. 2022 [cited 2022 Jul 4]. Decree No. 1219 2022 July 04. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1219282-22#Text

Shah A, Barnes RM, Rocco LE, et al. Measuring success: A comparison of ultrasound and landmark guidance for knee arthrocentesis in a cadaver model. Am J Emerg Med. 2023;71:157-162. doi:10.1016/j.ajem.2023.06.044

Pakzad B, Karimzadeh H, Dadgostarnia M, Mousavi M, Salehi A, Akbari M. Designing and Manufacture of Training Simulator for Injecting and Fluid Removing of Knee Joint. Advanced Biomedical Research. 2019 ;8:28. DOI: 10.4103/abr.abr_198_18. PMID: 31123671; PMCID: PMC6477831.

Bretagne V, Delapierre A, Cerasuolo D, Bellot A, Marcelli C, Guillois B. Randomized Controlled Study of a Training Program for Knee and Shoulder Arthrocentesis on Procedural Simulators with Assessment on Cadavers. ACR Open Rheumatol. 2022;4(4):312-321. doi:10.1002/acr2.11400

Lundgreen Mason N, Thomas R, Skidmore C, Loveless B, Muir M, Limov A, Fritsch A, Yancey T, Zapata I, Nigh A. Comparing the Utility of Landmark-Palpation Guided to Ultrasound-Guided Teaching Methodologies for Subclavian Central Venous Access Using a Formalin-Embalmed Cadaver Model. Adv Med Educ Pract. 2023;14:1327-1337. Published 2023 Nov 23. doi:10.2147/AMEP.S439243

Delva II, Lytvynenko NV, Delva MY, Pinchuk VA, Kryvchun AM. SIMULATION IN MEDICAL EDUCATION: HISTORY OF THE DEVELOPMENT (article in Ukraine). Actual Problems of the Modern Medicine: Bulletin of Ukrainian Medical Stomatological Academy. 2019; 19(2): 183-185. https://doi.org/10.31718/2077-1096.19.2.183

Engelbrecht R, Patey C, Dubrowski A, Norman P. Development and Evaluation of a 3D-Printed Adult Proximal Tibia Model for Simulation Training in Intraosseous Access. Cureus. 2020;12(12):e12180. Published 2020 Dec 20. doi:10.7759/cureus.12180

Sivanathan M, Micallef J, Clarke KM, Gino B, Joshi S, Abdo S, Buttu D, Mnaymneh M, Siraj S, Torres A, Brock G, Button D, Pereira C, Dubrowski A. The Development and Initial End-Point User Feedback of a 3D-Printed Adult Proximal Tibia IO Simulator. Cureus. 2022;14(5):e25481. Published 2022 May 30. doi:10.7759/cureus.25481

Tronchot A, Casy T, Vallee N, Common H, Thomazeau H, Jannin P, Huaulmé A. Virtual reality simulation training improve diagnostic knee arthroscopy and meniscectomy skills: a prospective transfer validity study. J Exp Orthop. 2023;10(1):138. Published 2023 Dec 14. doi:10.1186/s40634-023-00688-8

Vrillon A, Gonzales-Marabal L, Ceccaldi PF, Plaisance P, Desrentes E, Paquet C, Dumurgier J. Using virtual reality in lumbar puncture training improves students learning experience. BMC Med Educ. 2022;22(1):244. Published 2022 Apr 4. doi:10.1186/s12909-022-03317-7

Creative Commons License

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.